BlogOstatnie artykułyCzym jest dochód pasywny?22 lutego 2021Jak oszczędzać / Zarabianie w sieciKażdego dnia chodzimy do pracy, często zostajemy na nadgodzinach. Bywa, że pracujemy w pocie czoła. Wszystko po to, aby zarobić pieniądze. Wiadomo, w dzisiejszych czasach życie bez gotówki jest niemożliwe. A gdyby tak zarabiać nie kiwając nawet palcem? Czy jest możliwe generowanie zysków bez zatrudnienia na etacie? Okazuje się, że tak! Wiecie, co to jest pasywne zarabianie? Dzięki niemu życie nie musi kręcić się wokół pracy. Jeśli chcecie dowiedzieć się, co to jest przychód pasywny i jak go generować, zapraszam do lektury! Co to jest dochód pasywny? Pasywny zarobek to taki, który nie wymaga od nas stałego zaangażowania w zajęcie generujące dochód. Nie trzeba więc chodzić do pracy. Takie osoby nazywa się rentierami. Oczywiście, aby generować zysk pasywny, konieczne jest zainwestowanie czasu lub pieniędzy na początku swojej drogi. Podjąć trzeba odpowiednie kroki, które w przyszłości zapewnić mają nam pieniądze wpadające na konto bez udziału pracy własnej. Należy jednak uczciwie dodać, że uzyskanie pasywnego źródła dochodu, wymaga od rentierów pracy w wymiarze kilku godzin miesięcznie. Tłumacząc, co to jest dochód pasywny, można posłużyć się przykładem człowieka, który poświęcił kilkaset godzin i trochę pieniędzy na stworzenie kursu internetowego. Wymagało to od niego pracy i zaangażowania. Jednak utworzone jednorazowo szkolenie, w tej chwili sprzedaje się w kilkudziesięciu tysiącach egzemplarzy miesięcznie, generując wpływy na konto. Z minimalnym nakładem pracy własnej, np. poprzez prowadzenie działań marketingowych lub też delegowanie zajęć pracownikom. Oczywiście, jest wiele więcej możliwości jak zarabiać pasywnie. Można czerpać profity, chociażby z wynajmu. Na czym polega dochód pasywny? Mówiąc wprost, pasywne źródła dochodu mają zapewnić niezależność finansową. Życie jest krótkie, w dodatku tylko jedno. Nie warto marnować go na spędzaniu w pracy, często takiej, której nawet nie lubimy. Ideą jest, aby systematycznie czerpać profity finansowe z raz włożonej pracy lub zainwestowanych środków. Przychód pasywny w teorii osiągnąć może każdy. Dlaczego tylko w teorii? Aby budować biznes pasywny potrzeba wiele determinacji, cierpliwości, samozaparcia i wytrwałości. Wiele osób rezygnuje jeszcze zanim zacznie, ponieważ nie wierzą w jego powodzenie. Inne odejdą tuż przed metą, bo nie dały sobie odpowiednio dużo czasu. Najważniejsza jest wiara i konsekwencja w realizacji. Warto przygotować plan działania. Osoby, które mają tylko motywację, są marzycielami. Dlaczego warto mieć dochód pasywny? Źródła pasywnego dochodu są zaletą same w sobie. Pozwalają bowiem czerpać przez długi czas korzyści finansowe z raz włożonej pracy. Dlaczego jeszcze warto mieć dochód pasywny? Zapewnia niezależność — mamy osobisty wpływ na nasze finanse. Nie jesteśmy zależni od sytuacji ekonomicznej firmy, obowiązujących przepisów w kraju czy ilości godzin, którą przepracowaliśmy. Dodatkowe źródło dochodu — pieniądze uzyskane pasywnie nie zawsze są wystarczające, aby można było zrezygnować z pracy na etacie. Pozwalają jednak na zrezygnowanie z godzin nadliczbowych czy odłożenie większych pieniędzy. Podnosi standard życia — niezależnie od tego, czy biznes pasywny stanowi jedyne, czy dodatkowe źródło dochodu, zdecydowanie wpływa na lepszą jakość naszego życia. Osoby, którym pasywny zarobek udaje się przekuć w główne źródło dochodu, zyskują całkowitą wolność finansową, która pozwala żyć na wysokim poziomie zarówno finansowym, jak i użytkowym. Wiedzą już, jak zarabiać pasywnie skutecznie i mogą poczynić kolejne inwestycje, których celem jest mnożenie kapitału. Zalety i wady dochodu pasywnego Nie ma chyba takich rozwiązań, które posiadałyby same plusy. Podobnie jest w przypadku pasywnego zarobku, choć wad jest zdecydowanie mniej niż zalet. Zalety dochodu pasywnego Pieniądze zarabiają się same. Wysiłek wystarczy włożyć tylko raz. Uzyskuje się wolność finansową. Uniezależnia się od zatrudnienia. Stanowi nieangażujące źródło dodatkowego dochodu. Ma się więcej czasu dla rodziny i na swoje pasje. Zapewnia większy wpływ na wysokość wynagrodzenia. Wady pasywnego dochodu Zarówno produkty, nieruchomości, jak i kursy tracą ważność. Co jakiś czas należy zaktualizować szkolenie, wyremontować mieszkania czy znaleźć chodliwy produkt. Stale trzeba dbać o marketing i content. Niereklamowane produkty szybko umrą śmiercią naturalną. Warto zapewnić sobie różne źródła pasywnego dochodu. W razie, gdyby system przestał działać, trzeba mieć awaryjne wyjście. Szczególnie istotne jest w przypadku działań afiliacyjnych jako wydawca. Wpływy nie są stałe i trzeba je monitorować. Sposoby na dochód pasywny Dla wielu osób idea zysku pasywnego to mrzonki. Kojarzą go bowiem jedynie z bogatymi przedsiębiorcami, którzy mieli środki na poczęcie dochodowych inwestycji. Niedowierzanie bierze się stąd, że nie znają po prostu sposobów,jak generować dochód pasywny nie rodząc się milionerem. Jeśli należycie do grona tych osób, sprawdźcie, jakie są najpopularniejszesposoby na dochód pasywny. Wydanie własnej książki, szkolenia, albumu muzycznego. Wystarczy poświęcić trochę czasu na początkowym etapie i raz przygotowane szkolenie można sprzedawać w setkach tysięcy nakładów. Koszty są niewielkie. Programy afiliacyjne — zysk pasywny nie przyjdzie od razu. Metodę można wykorzystać zarówno jako reklamodawca, jak i wydawca. Płatności zależą od ilości leadów, sprzedaży lub kliknięć. Gromadzenie aktywów, czyli wszystkiego, co ma rosnącą wartość. Są to np. nieruchomości, złoto, kryptowaluty. Blog lub strona internetowa pozwalają na łatwy i stosunkowo szybki pasywny dochód w Internecie. Stanowią przestrzeń dla reklamodawców na umieszczanie swoich linków czy bannerów, oferując w zamian prowizję. Kwoty to nawet 40% sprzedaży. Inwestycje pasywne w nieruchomości. Aby nabyć mieszkanie, potrzebny jest jednak kapitał, zakup jest bardzo kosztowny. Dochód pasywny to np. wynajem mieszkania. Cieszący się coraz większym zainteresowaniem MLM. Pozwala na czerpanie dochodów ze sprzedaży wygenerowanej przez swój zespół lub stałych klientów. Zysków nie należy się jednak spodziewać w szybkim czasie. Podsumowanie Jeśli chcesz poprawić jakość swojego życia, warto postawić na dochód pasywny. Przykłady podane powyżej to tylko kilka sposobów z wielu możliwości zarabiania pieniędzy z minimalnym nakładem własnym. Im wcześniej zdecydujesz się zadbać o swoje dochody, tym szybciej będziesz mógł zacząć cieszyć się życiem. Zysków pasywnych nie należy się jednak co do zasady spodziewać od razu.... Afiliacja – co to jest i jak zacząć?22 lutego 2021Dobre praktyki WWW / Widoczność OnlineMarketing afiliacyjny to model reklamowy, w którym firma płaci zewnętrznym wydawcom za generowanie ruchu lub prowadzi do produktów i usług danej firmy. Internet zwiększył znaczenie marketingu afiliacyjnego. Wiele firm i serwisów spopularyzowało tę praktykę, tworząc programy marketingu afiliacyjnego, w ramach których strony internetowe i blogerzy umieszczają linki dotyczące recenzowanych lub omawianych produktów, aby między innymi otrzymywać opłaty reklamowe po dokonaniu zakupu. W tym sensie marketing afiliacyjny jest w zasadzie wynagrodzeniem za program performance marketingu, w którym sprzedaż jest zlecana na zewnątrz w ramach stowarzyszonych reklamodawców. Co to jest afiliacja? Według statystyk, 15% przychodów z handlu elektronicznego można przypisać marketingowi afiliacyjnemu. Jeśli kogoś zainteresowała afiliacja definicja jest bardzo prosta. Marketing afiliacyjny poprzedza Internet, ale to świat marketingu cyfrowego, analityki i możliwości uczynił z niego branżę wartą miliardy. Firmy prowadzące programy marketingu afiliacyjnego mogą śledzić linki prowadzące do potencjalnych klientów i za pomocą wewnętrznej analityki sprawdzić, ile z nich prowadzi do sprzedaży. To bardzo pomocne i rozwojowe. Sprzedawca e-commerce, który chce dotrzeć do szerszej bazy użytkowników Internetu i kupujących może zatrudnić partnera afiliacyjnego. Podmiot może być właścicielem wielu witryn internetowych lub list marketingowych. Im więcej stron internetowych lub list e-mailowych ma partner, tym szersza jest jego sieć. Zatrudniony partner następnie komunikuje się i promuje produkty oferowane na platformie handlu elektronicznego w swojej sieci. Firma partnerska robi to wdrażając banery reklamowe, reklamy tekstowe lub linki w swoich wielu witrynach internetowych, bądź też wysyłając newslettery do swoich klientów. Firmy wykorzystują reklamy w formie artykułów, filmów i obrazów, aby zwrócić uwagę odbiorców na usługę lub produkt. Jak widać afiliacja znaczenie ma jedno, ale temat na pewno jest szerszy niż może się to wydawać na samym początku. Sieci afiliacyjne – co to jest? Marketing afiliacyjny to program marketingowy, w ramach którego firma wynagradza partnerów za biznes stworzony na podstawie taktyk marketingowych tego podmiotu. Co to jest afiliacja i jak działa? Firmy zazwyczaj płacą za sprzedaż i rzadziej za kliknięcie lub wyświetlenie. Podmioty stowarzyszone przekierowują odwiedzających, którzy kliknęli jeden z linków lub reklam, do sklepu czy innej witryny. Jeśli kupią produkt lub usługę, firma zasila konto partnera uzgodnioną prowizją, która może wynosić od 5% do 10% ceny sprzedaży. Programy afiliacyjne mają na celu zwiększenie sprzedaży, co jest rozwiązaniem korzystnym dla handlowców i partnerów. Jeśli kogoś zainteresowały sieci afiliacyjne co to jest wyjaśniamy szczegółowo poniżej. Program partnerski to opcja dla wydawców i sprzedawców, która ułatwia afiliantom odkrywanie i uczestnictwo w strategiach, które dobrze sprawdzają się w ich własnej witrynie. W ten sposób jest to korzystne dla obu stron, ponieważ umożliwia stronom internetowym generowanie dochodu, a także pomaga handlowcowi w poszerzaniu zasięgu do nowych odbiorców. Programy afiliacyjne w Polsce i sprzedaż afiliacyjna są coraz bardziej rozbudowywane, dorównując modelom z zachodu. Obecnie istnieją dwa główne modele płatności, które zwykle oferują sieci afiliacyjne: model udziału w przychodach: w tym przypadku wydawca przyjmuje określoną część przychodów, które sprzedawca generuje jako cenę za umieszczenie reklamy w swojej witrynie, opłata za działanie: w tym modelu wydawcy otrzymują zapłatę za każdego odwiedzającego, który wykona określony zestaw działań w witrynie sprzedawcy. Przykładami mogą być działania, takie jak rejestracja na listę mailingową, udział w loterii lub ankiecie, zakup produktu lub usługi itp. Wydawcy mogą zazwyczaj uczestniczyć w sieciach stowarzyszonych, jednak sprzedawcy nie mają tego samego prawa. Typowa sieć afiliacyjna pobiera opłatę inicjacyjną, po której następuje miesięczna opłata za korzystanie z jej narzędzi i usług. Nierzadko zdarza się, że sieci stowarzyszone przyjmują niewielką część wszelkich płatności dokonywanych na ich stronach. Programy afiliacyjne – co to jest? System afiliacyjny to rodzaj umowy, w ramach której firma płaci innej firmie prowizję za wysyłanie ruchu lub generowanie sprzedaży. Można to osiągnąć za pomocą treści internetowych, mediów społecznościowych lub integracji produktu. Partner otrzymuje unikalny link afiliacyjny, z którego można śledzić kliknięcia – zazwyczaj za pomocą plików cookie. Często można spotkać się z terminami „długość pliku cookie” lub „żywotność pliku cookie”, które po prostu określają, jak długo plik cookie będzie śledził aktywność online użytkownika. Na przykład, jeśli plik cookie ma 30-dniowy okres ważności, osoba polecona musi dokonać zakupu w ciągu 30 dni od kliknięcia linku partnerskiego, aby można było otrzymać płatność. W przeciwnym razie potencjalna sprzedaż nie będzie już możliwa do śledzenia. Oczywiście istnieją różne rodzaje programów afiliacyjnych. Warto wybrać więc ten, który najlepiej pasuje do danej firmy. Linki afiliacyjne – jak ich używać? Linki pozwalają uzupełniać i wzbogacać własne treści. Są także niezbędne do monitorowania wydajności online. A ponieważ marketing afiliacyjny opiera się na koncepcji dzielenia się przychodami, transakcje partnerskie muszą być precyzyjnie identyfikowane i śledzone.Sprawdzając dalej czym jest afiliacja przykład można znaleźć w dowolnie wybranym programie partnerskim. W rezultacie linki partnerskie składają się z adresu URL dostawcy i Twojego identyfikatora. Jak prawidłowo korzystać z linków afiliacyjnych? Gdy tylko uzyskasz swój wyłączny link partnerski, praktycznie jesteś gotowy, aby zacząć działać i zarabiać. Zanim jednak zaczniesz wklejać linki w różnych miejscach, sprawdź nasze wskazówki jak robić to poprawnie. 1. Dodaj anchory do linków afiliacyjnych Umieść linki partnerskie w treści artykułu, tak aby niektóre słowa lub frazy były klikalne. Takie hiperłącze wyglądałoby znacznie lepiej niż odsyłacz dodany do strony. Kotwica kontekstowa jest znacznie bardziej atrakcyjna – jest przejrzysta, przyjazna dla użytkownika i ładnie wygląda, w przeciwieństwie do samego linku (zwłaszcza, że to ostatnie zawiera parametry dynamiczne i wyglądać może niezbyt interesująco). Postaraj się, aby tekst anchora był opisowy i odpowiedni dla połączonego źródła. Twoi użytkownicy powinni natychmiast zrozumieć, dokąd trafią po kliknięciu. 2. Zadbaj o odpowiednią gęstość linków afiliacyjnych Zrównoważ gęstość swoich linków partnerskich. Jedną z metod równoważenia liczby wklejanych linków w kopii jest umieszczenie jednego linku partnerskiego na jedną treść (stronę, artykuł lub recenzję). Chociaż jest to najlepsze rozwiązanie, jeśli chodzi o promowanie kampanii afiliacyjnych, jest to również bardziej czasochłonne i wymagające pracy niż dodawanie różnych linków partnerskich do jednego długiego postu. Programy afiliacyjne w Polsce Skoro już mamy za sobą podstawy jeśli chodzi programy afiliacyjne co to jest i jak działają, warto spojrzeć na rodzimy rynek. Afiliacja dziś jest niezwykle opłacalna, wraz z wzrostem rynku e-commerce w Polsce. Przykładowe programy afiliacyjne działające w Polsce to między innymi portale takie jak AdKompan (adkompan.com), Admitad (admitad.com), Adtraction (adtraction.pl), Afilo (afilo.pl) czy Affiliate44 (affiliate44.com)....